windows_10_mediacenter

Uitleg over de Windows 10 MediaCenter Patch

Bij de Windows 10 Extreme installatie zal een volledig werkende Windows MediaCenter aanwezig zijn, net zoals dat in Windows 7 en 8.1 het geval is/was en inclusief extra knoppen, menu-balken, plugins en Add-ons.

Deze "losse" MediaCenter wordt als "Patch" geinstalleerd. Het is dus een aparte installatie boven op Windows 10 omdat in Windows 10 het programma MediaCenter er uit gesloopt is door Microsoft. Ook een update van Windows 7 of Windows 8.1 naar Windows 10 resulteert in een Windows 10 ZONDER MediaCenter "ondanks" dat je MediaCenter had (!!)

Microsoft heeft een andere strategie gekozen bij de updates van Windows 10. Er worden tussentijdse updates geinstalleerd maar van tijd tot tijd komen er ook "grotere" updates die "Builds" genoemd worden. Een Build is eigenlijk gewoon een volledig nieuwe en dus complete Windows 10 installatie. Na het installeren van zo'n Build (die je niet kan tegenhouden of kan overslaan of uit kan zetten) is er ook een map op de C schijf aanwezig met de naam "Windows Old" Een Build is dus echt een volledig nieuwe Windows 10 installatie, met dien verstande dat je programma's worden meegenomen binnen de nieuwe installatie.

Maar........... en je voelt hem al aankomen...........MediaCenter zal weer weg zijn na de installatie van een nieuwe Build.

Vanwege het min of meer "updaten" van bestaande software vanuit de nieuwe Build, waaronder ook de Tuner BDA dirivers en DVBLink (als je hier gebruik van maakt) ontstaat er een conflict nadat Windows MediaCenter middels de Patch opnieuw geïnstalleerd wordt. Dit komt omdat deze drivers pas ná de installatie van Windows MediaCenter geïnstalleerd mogen worden, maar bij een Build Update aanwezig blijven.

Als je het Windows 10 Extreme pakket meeneemt dien je jezelf dus te realiseren dat je enkele handelingen zal moeten uitvoeren na een installatie van een nieuwe Build om MediaCenter weer volledig "up and running" te krijgen. Op zich is dit niet al te moeilijk en wordt daarvoor uiteraard uitleg gegeven in de handleiding die u meekrijgt, maar je dient jezelf wel te realiseren dat als je gebruik maakt van TV-Tuners je na de installatie van de Patch de TV-kanalen opnieuw zal moeten scannen en instellen. Als je géén gebruik maakt van TV-Tuners is het terug zetten van MediaCenter al binnen 5 minuten klaar.

Na de installatie van een nieuwe Build is het voor onze klanten helaas niet meer mogelijk om ook Windows MediaCenter weer in zijn "Extreme" vorm terug te zetten.

Desondanks dit gegeven hebben wij een manier weten te vinden om na de installatie van een Build (zonder MediaCenter) Windows MediaCenter weer snel op het scherm te toveren INCLUSIEF alle extra knoppen, menu-balken, plugins en Add-ons en ZONDER dit conflict. Om hier gebruik van te maken kunnen wij u steeds jaarlijks onderhoud aanbieden voor een bedrag van "slechts" € 100,00
Bij dit onderhoud heeft u zelf helemaal géén omkijken naar diverse instellingen die met name voor de privacy van belang zijn en wordt 2 tot 3 maal per jaar (afhankelijk van het aantal Builds dat per jaar uitkomt) ALLES geüpdatet!

U hoeft bij gebruik van Tuners zelfs niet eens meer alle kanalen opnieuw te scannen, ook dát doen wij voor u binnen het onderhoud én alle locaties van uw media zoals Films, Foto's & Muziek worden steeds netjes gekoppeld.

Dus...........

Na élke nieuwe Build Update wordt je dan een USB-Stick toegezonden waarmee je een Image kunt terugzetten op je C-Schijf en je bent binnen 10 minuten weer hélemaal klaar. Je hebt dan niet alleen de nieuwe Windows 10 Extreme (met alle nieuwe wijzigingen m.b.t. de privacy aanpassingen, enz, enz) maar ook de volledig Windows MediaCenter Extreme “inclusief” alle extra opties. Het mooie hiervan is dat je jezelf nergens druk over hoeft te maken en dat bij elke Build update het systeem weer lekker snel helemaal op orde is en echt met álles er op en er aan en op de "juiste" manier geïnstalleerd.

===================

Met het onderhoud mag je minimaal aan het volgende denken (enkele hebben betrekking op systemen met Tuner(s)

1)       Update van alle Windows Programma’s (daar waar nodig)

2)       Privacy & Security settings worden steeds opnieuw onderzocht en bijgesteld omdat Microsoft deze bij élke Build installatie steeds reset of wijzigt.

3)       Volledig VirusProgramma & Firewall (het béste van dát moment)

4)       Op maat teruggezette Live-TV omgeving, met je eigen “persoonlijke” kanalen, zónder dat je daar zelf iets voor hoeft te doen.

Je hoeft zelf dus niet opnieuw je Live-TV in te stellen, wat je anders na elke Build update wél zou moeten doen als je alles zélf zou doen.

5)       “Extreme” Windows MediaCenter met alle extra Add-ons en koppelingen (dit is niet mogelijk zónder dit onderhoudscontract na een Build Update, u heeft dan alléén nog de “kale” MediaCenter mogelijkheid)

6)       Installatie van eventuele nieuwe (betere) programma’s (ook binnen MediaCenter)

7)       Verbetering van het codeck-pack (indien nodig)

8)       Het kunnen afspelen van ISO & Blu-Ray DvD’s en losse (download of geript) Blu-Ray bestanden.

9)       Map koppelingen (locaties van al je Media) van het programma

Emby wordt volledig verzorgt zodat je dat niet zelf hoeft te doen.

10)      Nero inclusief volledig pakket voor het maken van je eigen Home Video’s met DvD-Menu, overgangen tussen foto/video, toevoegen van muziek, toevoegen van (bewegende) teksten e.d. toevoegen van tal van items/plaatjes, enz, enz.

11)       Eventuele extra mogelijkheden worden steeds weer opnieuw onderzocht.

Wát krijg je nog meer éxtra als je meedraait in het onderhoud en is niet aanwezig op een "normale" Extreme installatie?

1) Een volledig werkende Rom-Installatie met games van Nintendo64, NES, SNES & Atari

5) De allernieuwste, uitgebreide en volledig Extreme Windows MediaCenter

6) Bijgewerkte Windows programma's